(Ne)stíhám

Tak mám za sebou půlku semestru. Fakt? A kam se jako poděla?

Tyhle dva týdny byly docela hektické. Psali jsme první semestrální testy, které se počítají do zápočtu a neměla jsem ani myšlenku na psaní článku.

Popravdě? Ani nápad, o čem psát. 

Už v pondělí 6.11. jsem psala svůj první test (pokud nepočítám malé programovací testíky v jednom předmětu). Aby to bylo ještě horší, šlo o angličtinu.

Jsem absolutní poleno na jazyky!

Ani ve svém rodném jazyce nejsem schopná mluvit tak, aby mi všichni rozuměli. Je vůbec možné, abych pak byla "excelentní" v jiném jazyce? No a němčina to taky není. Moje vrcholné dílo za osm  let studia bych shrnula do jedné věty:
Ich habe Deutsch gelernt, aber ich spreche nicht Deutsch.

Celý můj víkend před tímhle testem jsem ležela v domácích úkolech, kterým jsem prvně moc nedala, a přepisováním všech možných i nemožných anglických slov. Máte nějaký tip jak naučit poleno cizí jazyk?

S úspěchem však musím říct, že jsem test zvládla. Sice nejde o žádný vynikající výkon, ale jde jen o zápočet. Nikdo už se pak nebude doptávat na procenta.

Perfektní na studium je rozhodně Národní technická knihovna - NTK.
Mít možnost (a jídlo u sebe) byla bych tam stále.

Diskrétní matematika byla další v pořadí. Ještěže máme tak skvělého učitele a tenhle předmět mě díky němu fakt baví. Jestli budete někdy studovat na ČVUT FELu, určitě doporučuji Habalu!

O týden později to byly rovnou dva testy. Jeden z programování, který byl docela vtipný - tak nejednoznačné otázky jsem už dlouho neviděla - a druhý z nejobávanějšího předmětu na celé informatice.

Lineární algebra

Už jen fakt, že projde pouze 47 % studentů, je vážně děsivý. Už mám za sebou i pár přednášek, kdy jsem odcházela celá špatná, protože z přednášky jsem nepochopila ani jedinou věc. Možná jednu, ale co to je v porovnání s hodinu a půl dlouhou přednáškou.

Every matrix tells its story

Po zopakování pojmů ale musím uznat, že aspoň v té první testové látce se trochu orientuji. Pravda, orientace není všechno. To jestli můj slovní výplod bude definicím stačit, se dozvím až příští týden.

Tři předměty mám za sebou a jsem i spokojená s výsledky. A lingebra? To se uvidí.

Tak zase někdy!

Petra

Komentáře

  1. Ja pouzivam Duolingo na ucenie sa spanielciny tak mozes skusit to. Tak isto velmi pomaha citat si knihy po anglicky alebo pozerat filmy v anglictine ale s anglickymi titulkami, nie ceskymi ;) a vela rozpravat, aj ked to nie je na zaciatku uplne lahke. Drzim palce pri uceni :) :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Další příspěvky

Bakalářka už klepe na dveře

Horší než Black Friday